directe verkoop (of wat voor verkoop dan ook!) is een spel met getallen. Hoe meer “sales events” je bijwoont, hoe meer mensen je spreekt, hoe meer klanten je zult hebben, hoe meer hostesses je zult vinden en hopelijk hoe succesvoller je zult zijn! Echter, hoe meer evenementen je bijwoont, hoe groter de kans dat je ook een paar evenementen bijwoont die om verschillende redenen traag of niet zo succesvol zijn. Kies jij voor de verkoop op een evenement of via een online platform zoals Ticketswap?
Verkeer kan een belangrijke factor zijn in het verkoopvolume. Het totale verkoopvolume is echter niet de enige maatstaf om het succes van een evenement te beoordelen. Ik vind het altijd interessant om het evenementbezoek te vergelijken met het aantal mensen dat aankopen doet. Het is bemoedigend wanneer, hoewel een evenement traag verloopt, u toch kunt verkopen. Zet je aan het denken hoe het zou zijn als er meer mensen waren! Hier zijn een paar gedachten over hoe u het meeste kunt halen uit de evenementen waarop u verkoopt – ongeacht de opkomst.
Multi-vendor events zijn een kans om uw merchandise in relatief korte tijd voor een groot publiek te krijgen. Dit soort evenementen wordt meestal zwaar gepromoot door de ontvangende organisatie (vaak brengt die organisatie hiervoor tafelgeld en/of een percentage in rekening) en is een manier om uw klantenbestand zeer snel uit te breiden. Dat gezegd hebbende, evenementenverkeer kan onvoorspelbaar zijn. Bij de langzamere evenementen met meerdere leveranciers maak ik meestal van de gelegenheid gebruik om met de andere verkopers te chatten om te zien welke andere shows/verkoopevenementen zij kennen of doen. Het is een geweldige manier om nieuwe kansen te ontdekken en in contact te komen met anderen in een vergelijkbare branche!
Houd er echter rekening mee dat als u met een andere verkoper spreekt die een artikel of product verkoopt dat gewoonlijk veel concurrentie heeft (zoals sieraden, make-up of handtassen) en zij het niet goed hebben gedaan op een bepaald evenement, dit niet per se een indicatie van uw potentiële succes. Hoe dan ook, ik denk dat het in het begin belangrijk is om zoveel mogelijk evenementen te doen en voor jezelf te beoordelen welke de moeite waard zijn om naar terug te keren. Multi-vendor-evenementen zijn ook een gelegenheid om een toekomstig feest te plannen met een andere verkoper uit een andere stad, het bespreken van hostingfeesten voor elkaar in uw eigen respectievelijke steden of nog beter, om mensen te vinden die geïnteresseerd zijn in het organiseren van hun eigen huisfeest, speciaal voor u .
Het kleinere huisfeest daarentegen, met ongeveer 8-15 gasten, biedt de perfecte locatie om intiemer met klanten te winkelen in een omgeving waarin ze zich op hun gemak voelen en zich niet gehaast voelen. Klanten hebben de neiging om beter geïnformeerde beslissingen te nemen, wat zich vertaalt in minder retouren. De ontspannen, vriendelijke sfeer van thuisfeesten verbetert meestal de winkelervaring en laat gasten met een goed gevoel achter, wat helpt om de klantloyaliteit te versterken.
Om te proberen een succesvolle thuisfeestopkomst te garanderen, raad ik aan om online uitnodigingssites (of die van uw bedrijf) te gebruiken, zodat u precies kunt bijhouden wie en hoeveel gasten aanwezig zullen zijn. Of u kunt uw eigen uitnodiging verzenden/mailen. Voor thuisfeesten moet je samenwerken met je gastvrouw om mensen persoonlijk uit te nodigen. Natuurlijk, in deze tijd is een e-mail eenvoudig, maar een persoonlijke uitnodiging is zoveel meer… persoonlijk. Maar laat je niet afschrikken als er maar een paar mensen naar je evenement kunnen komen. Natuurlijk is het een spel met getallen, maar het enige dat nodig is, is dat één klant meerdere aankopen doet of ermee instemt een toekomstig feest te organiseren om uw evenement tot een succes te maken!
Elk verkoopevenement kan kansen bieden om meer business te genereren, zelfs als er niet veel verkeer is. Ik raad aan om deel te nemen aan verschillende soorten verkoopevenementen om te zien waar je het meeste succes hebt. Je weet het niet totdat je het probeert. Zoals het spreekwoord zegt, je moet in zijn